Instagram marketing voor lokale bedrijven
Met meer dan een miljard actieve gebruikers is Instagram een populair marketingplatform geworden voor bedrijven van alle groottes en niches. Instagram rolt steeds meer functies uit die bedrijven helpen communiceren met hun doelgroepen, om producten te promoten en nu ook te verkopen via de app zelf. Tegenwoordig is de inzet van Instagram ook cruciaal voor lokale bedrijven. Waarom? Uit onderzoek is gebleken dat 97% van de mensen online naar lokale bedrijven zoekt en 86% van
Ken je dat opgejaagde gevoel dat je nog iets ‘moet’ plaatsen op Instagram, Facebook, LinkedIn etc.? En oh ja, welke afbeeldingen moet je erbij posten? Veel ondernemers die ik spreek, zeggen dat ze er niet aan toe komen om regelmatig iets te plaatsen op hun social media kanalen. Maar wat als je nu vooruit kunt plannen? Dat scheelt je een hoop stress wanneer je druk bent. En de kwaliteit van je berichten gaat omhoog als
Capilano Suspension Bridge Canada
Ik las deze week een stuk in De Volkskrant over het ‘bedrog’ op Instagram. De journaliste had zich laten ‘influencen’ tot het boeken van een Instagrammable huisje in de Ardennen. Het zag er allemaal perfect uit. Schapenvachtjes op de bank, houtkacheltje, stalen ramen van vloer tot plafond. Dé plek waar ze als gezin met twee kleine kinderen even bij zouden kunnen komen van de sleur van alledag. De tekst van de influencer over ideale omstandigheden
Open winkel
Ik had laatst een gesprek met een ondernemer over zijn marketing. Hij stelde dat Instagram wel leuk was maar niet direct business opleverde. In zijn branche werkte dat toch vooral ‘via via’. Vertrouwen Uit onderzoek blijkt dat mensen meerdere keren met je product of dienst in aanraking moeten komen voordat ze voor jou kiezen. De een doet een aankoop na 4 keer, de ander gaat pas met je in zee na 50 keer iets van
Er wordt nog wel eens negatief gesproken over social media en dan Instagram in het bijzonder. Het zijn alleen maar perfecte plaatjes. Iedereen deelt alleen zijn succesverhalen. Het is allemaal niet echt. Ik geloof zelf dat social media juist ontzettend krachtig kan zijn en ik ben vooral te vinden op Instagram. Je zoekt de mensen en bedrijven op die jou aanspreken. Je volgt, deelt en liket updates en posts. Iemand kan je inspireren. En zelfs