Strategiesessie
Niet meer twijfelen wat je met je marketing aan moet
Je bedrijf staat, je haalt mooie resultaten en je klanten zijn super tevreden. Je gaat voor kwaliteit en vakmanschap en dat wil je ook uitdragen.
Je hebt alleen moeite met al dat online geweld. En zonder eigen marketing en communicatie afdeling probeer je wel van alles. Maar tot nu toe heeft het nog niet veel opgeleverd. Het kost vooral veel tijd.
Het kan ook anders. En makkelijker. Door samen een passende strategie neer te zetten. Zodat je weet waar je je kostbare tijd in met steken. En wat je lekker kunt laten.
Niet langer zelf alles bedenken en oplossen. Maar een stevig fundament voor jouw marketing en online zichtbaarheid waar je meteen mee aan de slag kunt.
Ik wil een kennismaking plannen
Je bent klaar met "maar wat doen"
Je hebt het al die tijd zelf gedaan, werken aan je (online) zichtbaarheid, klanten aantrekken, netwerken, noem maar op. En je hebt het nodige uitgeprobeerd maar de resultaten vallen tegen. Je weet dat je zichtbaar moet zijn om top of mind te worden én te blijven bij je huidige en potentiële klanten.
Het kost alleen zoveel tijd. Je weet niet goed wat werkt en wat niet. En het moet allemaal tussen de bedrijven door. Je hebt tenslotte geen aparte marketing en communicatie afdeling of een medewerker die hier verstand van heeft.
Het liefste wil je een helder plan én weten wat nu het belangrijkste is om te doen online en waar je je tijd niet in hoeft te steken. Want nu of straks, je bent ontzettend druk en je hebt nooit tijd over.
Maar hoe pak je dat nou aan? En hoe ga je het vervolgens uitvoeren? Waar begin je? En wat heb je nodig?
Veel ondernemers blijven eindeloos plannen maken, twijfelen of dit de juiste strategie is en komen vervolgens niet in actie. Zo verandert er niets.
Hoe fijn is het om een sparringpartner te hebben. Iemand die met je meedenkt en ziet waar jouw kansen liggen. Je wil een haalbaar en duidelijk plan zodat je weet wat je moet doen. Geen dertien-in-een-dozijn oplossing maar eentje die past bij jouw bedrijf zodat het goed voelt én zodat je het vol kunt houden.
Want marketing is geen one trick pony. Het is zaaien en oogsten, consistent. En bijsturen waar nodig. Een duidelijke strategie is essentieel om niet weer vol enthousiasme te starten om vervolgens met de moed in de schoenen het weer op te geven.
"A goal without a plan is just a wish."
Antoine de Saint-Exupery
Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn
Jij ziet echt wel het belang in van goede marketing en communicatie. Je weet, het is net als met sporten: je houdt het alleen vol als je doet wat bij je past. En als je een goede strategie hebt.
Soms is het een gebrek aan kennis waardoor je marketing en zichtbaarheid nooit lekker van de grond komt. Soms is de hoeveelheid aan mogelijkheden zo overweldigend dat het steeds weer onderaan de prioriteitenlijst verdwijnt.
Stop met aanrommelen. Het is tijd voor gerichte actie. We gaan samen aan de slag tijdens de strategiesessie.
Voor de vakidioot
Je wil het niet van de daken schreeuwen want je houdt niet van opscheppen. Maar je weet wel dat je goed bent in je vak. Je gaat voor 100% kwaliteit.
Hoe krijg je dat nou omgevormd tot een ijzersterke boodschap zodat je potentiële klant niets anders wil dan met jou samenwerken? Zonder jezelf op de borst te kloppen of te roepen hoe geweldig je bent.
Tijdens een strategiesessie vraag ik je het hemd van het lijf. We onderzoeken én vinden waar jij je in onderscheid. We bepalen hoe je je bedrijf neer kunt zetten als een ijzersterk merk. Met een passend aanbod waar jij jouw klant optimaal mee kunt helpen.
We kijken naar de groei en impact kansen voor jouw bedrijf. Die kansen waar jij het verschil mee gaat maken. Zo weet jij hoe je je online en offline kunt presenteren en positioneren om zo de klanten aan te trekken waar jij graag mee samenwerkt.
“Consistent action creates consistent results.”
- Christine Kane -
Na de strategiesessie:
- Weet je hoe je je kunt onderscheiden van al die ondernemers die ogenschijnlijk hetzelfde doen.
- Heb je nooit meer last van 'Help, wat moet ik nu weer online delen?!'.
- Weet je hoe je tijd bespaart door te focussen op wat echt werkt en te stoppen met wat niks oplevert.
- Heb je voldoende ideeën om direct mee aan de slag te gaan. Maar dan wel gericht, geen overkill aan losse flodders.
- Kies je een duidelijke focus waardoor je niet meer uren online rond hoeft te hangen.
Tijdens de strategiesessie brengen we focus en structuur in je communicatie en marketing. Het resultaat is een gerichte strategie, focus en rust. Niet langer aanrommelen maar duurzaam groeien in klanten en omzet.
Ik wil een kennismaking plannen

Even praktisch! Hoe gaat het in zijn werk?
Kennismaking
Je wil uiteraard eerst weten of ik jou goed kan helpen en of mijn manier van werken bij jouw bedrijf past. Daarom plannen we eerst een vrijblijvend online kennismakingsgesprek. Hierin bespreken we jouw wensen en waar jij tegenaan loopt.
Gaan we samen aan de slag? Dan prikken we meteen een datum voor de strategiesessie. Hou hier een dagdeel voor vrij (3-4 uur). En natuurlijk blok je daarna tijd in je agenda om met de plannen aan de slag te gaan.
Tijdens de strategiesessie bepalen we waar het goud van jouw bedrijf of organisatie zit, hoe je jouw favoriete doelgroep aantrekt en hoe je leads omzet tot betalende klanten.
Wat gaan we doen tijdens de strategiesessie?
- We bekijken je huidige situatie en je gewenste situatie. Welke doelen heb je voor de korte en de langere termijn?
- We bepalen hoe jij je bedrijf neer kunt zetten als sterk merk waarmee je je onderscheid.
- Wie is je ideale klant/ je ideale doelgroep? We scherpen dit verder aan en onderzoeken hoe je ze het beste kunt bereiken (online/ offline).
- We nemen je aanbod onder de loep en kijken waar het eventueel nog niet lekker loopt of wat onduidelijk is voor je klant.
- Waar liggen je (online) kansen? Waar ga je meteen mee aan de slag en welke komen later?
Ik deel veel praktische tips die je meteen toe kunt passen. En loop je tegen technische troubles aan? We kijken er meteen naar. Ik werk met diverse partijen samen zoals web designers, fotografen, grafisch vormgevers, technische VA's etc. Zij zijn echte specialisten in hun vakgebied. Wat niet meteen opgelost kan worden, kan aan een specialist uitbesteed worden.
“Knowledge is potential, action is power.”
- Tony Robbins -
Mooi zo'n strategie, maar dan?
Heerlijk als je strategie staat! Na de strategiesessie ga je zelf verder met je acties. Vaak borrelen er na een tijdje nieuwe vragen op of loop je toch ergens tegenaan. Daarom plannen we twee weken na onze afspraak nog een online sessie in van een half uur. We bespreken je vragen en sparren over hoe het gaat. Meteen een mooi stok-achter-de-deur-moment om ook echt werk te maken van de gemaakte plannen!
En wil je bij de uitwerking nou toch wat langer hulp? Dan kun je aansluitend altijd kiezen voor Marketing Support. Ik loop dan langer met je mee met advies op maat, als sparringpartner, stok achter de deur en supporter. Je staat er niet meer alleen voor.
Investering
De investering voor een strategiesessie is 997,- ex. btw. Daarvoor krijg je:
- De strategiesessie met jou en eventueel je team (locatie in overleg) waarin we een mooi fundament leggen voor je communicatie en marketing.
- Een duidelijke uitwerking van de sessie zodat je weet waar je als eerste mee aan de slag kunt en wat nog even mag blijven liggen.
- Veel persoonlijke tips en praktische tools die het jou en je team makkelijker maken om consistent zichtbaar te blijven.
- Een concrete en op maat gemaakte strategie waar je meteen mee aan de slag kunt
- Een half uur online sparren na de strategiesessie zodat je alle later opkomende vragen voor kunt leggen.
Na de strategiesessie weet je waar jouw focus ligt voor je marketing en communicatie. Je kunt er meteen zelf mee aan de slag.
Klanten over Soof
Ingrid Raven - Kijk in de Praktijk/ Raven Remedial TeachingIk worstelde met mijn marketing en positionering. Ik kreeg wel klanten door mond tot mond reclame. En hoewel dat natuurlijk fantastisch is, is het niet genoeg om met mijn bedrijf te laten groeien.
Na wat zelf rommelen zag ik dat ik hulp nodig had. Ik had geen overzicht en deed van alles maar een beetje. Ik voelde me 'overwhelmed' door alle mogelijkheden.
Sinds ik met Sophie werk heb ik een duidelijke lijn in hoe ik de komende maanden aan de slag ga. Niet teveel tegelijk. Stap voor stap. Mijn prioriteiten zijn helder en ik weet wat ik moet doen. Hierdoor ervaar ik meer rust.
Maar dat niet alleen: mijn marketing werpt nu zijn vruchten af en is effectief. En daar gaat het natuurlijk om! Sophie is heel deskundig en kan haar kennis goed overbrengen. Ze brengt structuur aan en zorgt ervoor dat je daar altijd op terug kan vallen.
Daarnaast is het ook nog een feest om met Sophie te werken. Ze heeft oog voor wat ik belangrijk vindt en maakt echt een persoonlijk plan. We werken hard samen tijdens de Marketing Support die we nu maandelijks doen, maar er wordt ook veel gelachen. Een mooie combinatie.
Janine Koppers - Roots of MeIk koos voor een Strategiesessie na een zeer inspirerende gratis sparsessie waarin Sophie al liet zien dat ze zich inleefde en inlas in onze onderneming en onze klanten.
Voor onze sessie vond ik het lastig om te kiezen waar ik me op zou richten bij het aantrekken van nieuwe klanten. LinkedIn, ja leuk, maar hoe dan? Ik had sterk het gevoel dat het beter kon, maar wist niet goed hoe precies.
Ik weet nu waar ik me de komende periode op kan richten met mijn marketing. Niet meer hopen dat het goed uitpakt, maar meer vertrouwen in dat wat we doen ook - op den duur - effect zal hebben.
Sophie heeft me duidelijk gemaakt wat het betekent om vanuit de klant te denken. Hoe je mensen meeneemt in je waarom. Dat het best persoonlijk en prikkelend mag zijn.
Ik ben onder de indruk van Sophies aanpak. Door haar grondige voorwerk en de vragenlijst vooraf konden we in de sessie meteen de diepte in.
Sophie, je werkwijze inspireert mij als ondernemer om de hoogste kwaliteit te bieden.
Dianne Habraken - DH FinanceMijn social media lag een beetje stil. Vooral omdat ik niet goed wist wat ik waar moest plaatsen. "Waar moet ik in vredesnaam over schrijven?" Het leek me een goed plan dat iemand me daar een voorzet in zou geven.
De VIP dag met Sophie is me heel goed bevallen. Op een mooie locatie in Wageningen hebben we een dag samen gezeten. Sophie stelt kritische vragen, denkt heel goed mee, schakelt snel en ziet haakjes die ik zelf niet zie.
Na deze dag heb ik, naast de online modules met ook nog veel informatie, een strategie in verder op voort te borduren. Maar ook een praktische ‘kapstok’ waar ik in mijn social media op kan richten. Kortom ik heb nu meer structuur, een strategie en een content planner.
Ik zou deze VIP dag zeker aanraden wanneer je net als ik, zoekt naar een strategie, een plan, zodat je niet langer hoeft te worstelen met wat je wanneer waar moet plaatsen.
Het is de investering meer dan waard!