Van Volger naar Klant

Hoe zet je online kanalen in om meer volgers en klanten aan te trekken

Je hebt nog te weinig betalende klanten…

Je bent een dienstverlenend ondernemer of kennisondernemer en goed in je vakgebied. Je hebt een website en je bent al actief op social media. Maar als je heel eerlijk bent, dan haal je hier nog nauwelijks betalende klanten uit. Je bent niet gewend om zelf zichtbaar te zijn en vindt het lastig om in de spotlight te staan. Maar je wil wel klanten aantrekken via je website en social media om zo je bedrijf duurzaam te laten groeien.

Je hebt alleen geen idee hoe je dit strategisch aanpakt, je probeert eigenlijk maar wat. Je hebt al een Instagram account, Facebook pagina of LinkedIn profiel. Je plaatst regelmatig berichten, je deelt Stories maar er gebeurt nog niet veel. Je nieuwsbrief wordt niet gelezen en je e-book wordt alleen door je moeder gedownload.

Je merkt dat je je motivatie verliest om regelmatig online zichtbaar te zijn omdat het weinig tot geen klanten oplevert. Je ziet collega’s groeien maar bij jou komt er nog weinig binnen, geen volgers, geen klanten, geen omzet. Je bent er klaar mee om maar wat aan te rommelen.

Herken je jezelf hierin?

  • Je hebt een stapel gratis e-books gelezen met daarin tips om klanten aan te trekken, maar waarom lijken deze tips voor jou nu niet te werken?
  • Je volgt het ene na het andere gratis webinar over het aantrekken van klanten via online kanalen, maar hierdoor krijg je eigenlijk alleen maar meer vragen en zie je door de bomen het bos niet meer. Waar moet je nu beginnen?
  • Je steekt heel veel tijd en energie in je online zichtbaarheid maar het levert je nog niet voldoende klanten en omzet op. Hierdoor krijg je het gevoel dat je tijd aan het verspillen bent.
  • Voor je gevoel rommel je maar wat aan online. Je vindt het lastig om zichtbaar te zijn en bent onzeker over wat je online moet vertellen.
  • Je voelt je gefrustreerd omdat je de problemen bij je potentiële klanten ziet, maar je weet niet hoe je ze kan bereiken om met JOU te willen werken.
  • Terwijl jij onzichtbaar bent gaat jouw klant op zoek naar een andere oplossing omdat die van jou niet duidelijk is.
Ik doe mee!

Je beslissing al genomen?

Ja, ik doe mee

Dit is wat je graag wilt:

  • Een consistente stroom aan klanten en omzet genereren via online kanalen, zodat je je niet iedere maand zorgen hoeft te maken over of je wel genoeg inkomsten hebt.
  • Een duurzame marketing strategie die bij jou als ondernemer past, zodat je niet langer aanrommelt maar de klanten aantrekt waar jij blij van wordt.
  • Weten wat WEL en NIET werkt zodat je je kostbare tijd goed besteedt.
  • Gewoon meer plezier hebben bij de inzet van online kanalen zodat het je minder energie kost.
  • Meer bereik en opvallen bij jouw ideale klanten en je bedrijf laten groeien in klanten en omzet.

“Success doesn't come from what you do occasionally. It comes from what you do consistently”.

- Marie Forleo -

Zonder een goede online strategie is het als schieten met hagel. Je bereikt wel wat mensen. Maar zijn dit wel jouw ideale klanten? En worden deze volgers ook echt klant bij jou? 

Tijdens het 1-op-1 traject ‘Van Volger Naar Klant’ leer je hoe jij een goede strategie opzet om klanten aan te trekken via online kanalen als social media en je website.

Na 'Van Volger Naar Klant'

  • Weet je hoe je je kunt onderscheiden van de massa met jouw eigen unieke merk.
  • Raak je jouw ideale klant in het hart waardoor hij niet allen klant wordt maar ook fan!
  • Weet je precies wat je nu wel en niet moet delen op je website en social media kanalen, zodat klanten getriggerd worden om met jou te werken.
  • Weet je hoe je van een stille volger een trouwe klant maakt.  
  • Heb je een ijzersterk aanbod waar klanten JA op zeggen.
  • Leer je hoe je tijd bespaart door te focussen op wat echt werkt en te stoppen met wat niks oplevert.
  • Heb je een stevige basis opgezet die je voor al je social media kanalen kunt gebruiken.
  • Je kiest een duidelijke focus waardoor je niet meer uren online rond hoeft te hangen. Je kunt je kostbare tijd besteden aan andere zaken.
  • Je trekt voldoende klanten aan en maakt een goede omzet ook al heb je nog geen 10.000 volgers.

      In dit traject breng je strategie en structuur in je online marketing. Dit geeft je rust en zelfvertrouwen. Niet langer rommelen in de marge maar duurzaam verder groeien. 

      Dit is waar je mee aan de slag gaat:

      1. Hoe onderscheid jij jezelf van de massa als uniek merk?
      2. Je ideale klant: trek de klanten aan die jou de meeste energie geven!
      3. De wereld van je ideale klant. De klantreis waarmee jij van je volger een klant maakt.
      4. Je aanbod dat bij jou als ondernemer past en waarmee je eenvoudiger jouw ideale klant aantrekt.
      5. Een website die van bezoekers klanten maakt
      6. Pakkende teksten: weet wat werkt (en wat niet) en hoe je mensen echt raakt en zo klanten aantrekt.
      7. Verkopen vanuit verbinding:  sales zonder te drammen.
      8. Social media strategie en planning: meer focus en rust, zodat je niet langer uren online hoeft rond te hangen.

      Bij dit programma krijg je drie extra’s:

      1.

      Hashtags training Vergroot je bereik onder de juiste accounts zodat je ideale klant jou makkelijker kan vinden.

      2.

      Eerste hulp bij Stories Bewezen strategieën en ideeën, zodat je ook via Stories klanten aantrekt.

      3.

      Waardevolle reviews  voor social proof waardoor nieuwe volgers en potentiële klanten meteen zien wat jij waard bent!

      EVEN PRAKTISCH: wat houdt dit traject in?

      Hoe lang duurt het?

      We starten op maandag 10 mei 2021. In acht weken leer ik je hoe je je website en social media inzet om consistent klanten aan te trekken. Iedere week krijg je een nieuwe module waar je meteen mee aan de slag gaat. 

      Online te volgen

      Je volgt het traject volledig online. Je kunt dus helemaal zelf indelen wanneer je wat doet. Je haalt wel het beste resultaat wanneer je iedere week tijd maakt om de opdrachten uit de modules te doen.

      1-op-1 support

      Je kunt heel veel kennis online vinden, maar ook echt toepassen in de praktijk is een volgende stap. Ik ben je persoonlijke supporter in deze acht weken. Tijdens het traject plannen we twee videocalls in. Ik ben je vraagbaak én je stok echter de deur. Ik lees mee met je teksten en opdrachten. Verder kun je me tijdens het traject al je vragen stellen per mail. Ik ben je persoonlijke online supporter.

      Investering

      De investering voor dit programma is €774 ex btw. Daarvoor krijg je de 8 online modules, twee 1-op-1 videocalls, de 3 extra’s en antwoord op al je vragen tijdens deze 8 weken.

      Het is een intensief traject, investeer dus ook in tijd. Hoe meer tijd en energie je er tijdens deze 8 weken in steekt, hoe meer je eruit haalt.


      Je beslissing al genomen?

      Ik doe mee!
      Ja, ik doe mee

      "Hopen dat je volgers klanten worden is niet de juiste strategie om je bedrijf te laten groeien.
      Leren hoe je social media inzet om klanten aan te trekken wel!"

      Voor wie is dit programma?

      • Dit programma is speciaal voor dienstverlenende ondernemers die moeite hebben met zichzelf te 'verkopen'.
      • Je bent al wel gestart met het aantrekken van klanten via online kanalen maar je bent klaar met aanrommelen zonder resultaat.
      • Je verlangt naar een consistente stroom aan nieuwe leads en klanten.
      • Je bent niet gaan ondernemen voor een hobby, maar je wil goed kunnen leven van je onderneming.
      • Je weet dat je inzet nodig is om een mooi resultaat te bereiken en je bent vastberaden om aan je online zichtbaarheid te bouwen.

      Voor wie is dit programma NIET?

      • Als je op zoek bent naar quick fixes om met minimale moeite maximaal te groeien.
      • Als je alleen op zoek bent naar technische tips over hoe je verschillende social media kanalen kunt gebruiken. Dit is eenvoudig te Googlen. Dit programma gaat uit van basiskennis van de  verschillende apps.
      • Als je producten verkoopt. Ik ken hele goede marketeers waar ik je graag naar verwijs. Dit programma is echt gericht op dienstverlenende ondernemers.
      • Voor teams die samen social media kanalen beheren. Daarvoor kun je een In Company training boeken.

      Je beslissing al genomen?


      Ja, ik doe mee

      Klanten over Soof

      Ik volgde Soof Support al een poosje in stilte. Toen Sophie het aanbod 'Van Volger Naar Klant' deed, ben ik meteen ingestapt. Het moment voor mij om aan mijn blokkade te werken in het persoonlijk zichtbaar worden, zijn en blijven op social media. Daarnaast vond ik Instagram een wat vaag gebeuren. Met dit traject heb ik inzicht gekregen in het systeem achter social media en zie ik echt de meerwaarde ervan die ik ook voor mijn bedrijf kan inzetten. En de samenwerking met Sophie is gewoon heel fijn. Ze reikt ook veel andere waardevolle informatie en tools aan die je ook op andere business vlakken kan inzetten. En ze weet je op een fijne manier over drempels heen te laten stappen. Een fijn traject om te volgen en een leuke vrouw om mee samen te werken. Een aanrader dus.
      Anja Hepkema - zijvandewebsites.nl
      Van Volger naar Klant geeft je een boost om je business vanaf een andere kant te bekijken. Voor mij als ondernemer die al langer bezig is. Om opnieuw naar de vorm van communicatie te kijken, het aanbod aan te scherpen en hiermee de juiste klanten aan te trekken. Sophie was gedurende 6 weken intensief betrokken bij mijn proces met persoonlijke video boodschappen, videocalls en feedback per mail. Super fijn, want hiermee heeft Sophie mij echt geholpen om de juiste 'toon' voor mijn klanten te vinden en zo klanten aan te trekken.
      Shura Glasmacher - danstekening.nl
      Bij het starten van mijn bedrijf als ceremoniespreker de opzet van de Verhaaldag, wist ik wel wat ik kon en wilde, maar niet hoe ik dat de wereld zou moeten laten weten. Door met Sophie te spreken en samen te kijken wat bij mij past, welke sociale media, vorm van website, gaf dat rust en overzicht. Samen maakten we een plan en door regelmatig af te spreken (heel belangrijk!) hield ik de vaart erin en ook het vertrouwen. Samenwerking met Sophie bracht me rust. Niet iedereen kan alles. Gelukkig maar. Door haar in te schakelen kon ik me richten op wat ik leuk vind en kan. Sophie is niet bang om te benoemen wat ze vindt. Dat is fijn want daar heb je als ondernemer het meest aan. Eerlijkheid. Wat ook fijn is, is dat Sophie focus heeft. Kiezen waar je goed in bent en energie van krijgt. De rest komt later of niet.
      Lilian Oostveen - verhaaldag.nl

      Veelgestelde vragen